Senarai nama yang akan berkhatan beramai-ramai pada musim luruh september ini..

Wednesday, June 17, 2009

saya sayyyanggg pak ngah!

A BABY TO A BOY.
salam manje and hai squad..

haahh.. entry kali lain sket.. tengok tu.. dari bayi kepada seorang budak! hikss... ape2pon, hari ini saya sangat gembira sebab pak ngah belikan saya macam-macam.

sebelum itu, saya memperkenalkan siapa saya.
nama saya ahmad irsyad zafran bin mohd izwan. umur saya 3 bulan 10 hari. ayah saya nunnn jauh bekerja di ulu tiram, johor.. kesian ibu. tinggal sorang2.. nasib baik saya tinggal sekali bersama tok ibu dan tok ayah kat putrajaya. ibu saya kerja di putrajaya gak. dah 2 minggu saya dihantar ke nurseri. ibu akan ambil saya cepat2 di nurseri selepas pulang dari kerja.

2 minggu lepas, pak ngah pegi bali. seronoknya pak ngah dpt jalan2.. ibu dpt kasut. ayah dpt baju batik bali. tok ibu dan tok ayah dapat handbags serta baju batik. mak su pon dapat hadiah dari pak ngah. dan, saya juga turut dapat hadiah dari pak ngah. tengok ni..

nampaknya pakngah terbeli baju yg agak besar.
Pak Ngah suke berjalan2. merata tempat dia pergi. dan ini pula, Pak Ngah belikan saya mainan. seronoknya dapat Pak Ngah yang macam ni. Zafran sangat sayang Pak Ngah. sayang...




semalam Pak Ngah balik rumah. saya rindu sangat kat Pak Ngah. seperti biasa, saya akan dicium dan dicium dan dicium. biasa la.. semua org sayang saya. Pak Ngah cium saya 20 kali tau. hari2, tok ibu, tok ayah dan mak su akan cium saya. ibu, lagi la. cium saya. bersihkan lampin saya. basuh baju saya. mandikan saya. belai saya. dan paling penting, menyusukan saya. susu ibu sangat sedap. saya akan menyusu 5-6 botol sehari. nasib baik ada pam t*t*k Spectra!



nak tau, Pak Ngah belikan saya sehelai baju lagi.. tapi, baju yang pak ngah beli bessssaar juga.. saya tak sabar nak pakai baju yang Pak Ngah belikan.





Pak Ngah, nape Pak Ngah belikan zafran baju yg besar2?




Yang Benar,
Zafran
ps: pak ngah jangan boros2 tau.. simpan la sket duit utk beli toyota vios..

16 comments:

  1. oit~teringat old saying.."ukur baju di badan sendiri"

    hehehe..hmmm,kt MAKNGAH Zafran,pkngah beli ape yek?

    ReplyDelete
  2. hikss..
    mak ngahnya non ada..
    pak ngahnya masih membujang lagi..

    ReplyDelete
  3. banyak baju yang dibelikan oleh pakngah kpd ank2 kecilnya...

    ReplyDelete
  4. haNNa dOnuT
    biase la.. anak sedara yg pertama..

    ReplyDelete
  5. kelakar lar apik ni.. pandai gak melawak ye? ;)

    funny sweet article- suka lar!

    ReplyDelete
  6. Zafran : hehe..tq pak ngah, publish my entry!

    Ibu Zafran : Cak cibor tu bkn aimi punya ker?

    ReplyDelete
  7. Ri
    hehe.. skali skala melawak tu kene ade gak..

    zerol_ewan
    ala.. same gunekan..

    ReplyDelete
  8. Oooo..anak sedara pertama. Memang Zafran kena spoil selalu la.
    Haha.. dah lama tak dengar perkataan *cak cibor*.

    ReplyDelete
  9. Harris Shah Abd Hamid
    cak cibor.. hikss.. so kampung la zerolewan.. skrang mane panggil da cakcibor.. pepatung..

    ReplyDelete
  10. baek punya budak
    terima kasih.. nak ape?
    shuhi? buger? kihhkihh

    ReplyDelete
  11. sushi x baek utk kesehatan..
    tp buger baek punya..
    burger king lg baek...
    eheh

    ReplyDelete
  12. baek punya budak..
    wah2.. demand ni.. burger king virtual ade la..
    nganga mulut..

    ReplyDelete
  13. Belly-Button
    comel mcm pakngah die gak..

    ReplyDelete

Sekadar memberi pandangan. Tak perlulah nak baling batu sorok tangan. Perkenalkan diri.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin